Basisschool Vrijeschool kennemerland is een vrijeschool in Haarlem-Noord

Taal begint met een
boeiend verhaal.

Geschiedenis

De eerste Haarlemse vrijeschool is in 1947 gestart in Haarlem Zuid. In 1979 opende de Vrije School Kennemerland in Haarlem-Noord voor het eerst haar deuren. De laatste jaren is de school enorm gegroeid. In 2011 is een tweede locatie geopend, de Vrije School Kleverpark. In eerste instantie als dependance, maar inmiddels volgroeid tot een zelfstandige school.

De vraag naar vrijeschoolonderwijs in Haarlem groeit. In 2017 is er naar aanleiding van een ouderinitiatief een derde locatie bijgekomen op de Korte Verspronckweg, Vrije School De Lindeboom. Inmiddels is ook De Lindeboom gegroeid tot een volwaardige school is met 3 kleuterklassen en klas 1 tot en met 6.

Er zijn nieuwbouwplannen, waarbij op het mooie terrein aan de Korte Verspronckweg een groot schoolcomplex wordt gebouwd waar De Lindeboom een nieuw onderdak krijgt.